Druga generacja niemieckiego samochodu kompaktowego Volkswagen Golf produkowana w latach 1983-1992. Przez prawie 10 lat produkcji zbudowano około 6,3 miliona Golfów.
W 1983 roku do niemieckich salonów trafiła nowa generacja Golfa. Od pierwowzoru różnił się m.in. tym, iż miał większy rozstaw osi i obszerniejszy bagażnik, zmodernizowano także sylwetkę. W tej wersji Golf był produkowany do 1992 roku. W 1985 wchodzi Golf II GTI 16V o mocy 139 KM (pierwszy silnik 16V w swojej klasie). W marcu 1989 roku wprowadzono do oferty dwie sportowe wersje: Golf Rallye i Golf G60 Limited. Obie wyposażone w napęd na cztery koła (Syncro) i sprężarkę mechaniczną (kompresor) "G". Pierwsze 5 tys. sztuk ma silnik ośmiozaworowy 1.8l i 118 kW/160 KM. Silnik o mocy 210KM (szesnastozaworowy) był montowany w wersji Limited. Została ona zbudowana w ilości tylko 71 sztuk i kosztowała 68500 DM. Ogromna popularność modelu była przyczyną wprowadzenia wersji o nadwoziu typu sedan, nazwanej Jetta. Do dziś Golf II jest popularnym samochodem klasy niższej średniej, co widać chociażby w statystykach pojazdów, sprowadzonych do Polski po 1 maja 2004 roku (od wejścia do Unii Europejskiej) - Golfy stanowią wśród nich większość. Nie było wersji kabriolet Golfa II, natomiast Golf I był oferowany w tej wersji aż do 1992 roku.
__________________
Uploaded with Wiki.pl
Silniki benzynowe
Silniki diesla
Ciekawsze foty Mk2:
_________________________
Uploaded with ImageShack.us
Offline
No właśnie mnie to trochę dziwi... Ale szczerze... To nie ma Mk2 Cabrio, jest faktycznie tylko Mk1, a niby te dwójeczki to jakiś ruski patent xD Wystarczy luknąć w Google, to są tylko jedyneczki... a jak są już jakieś dwójki to ktoś sam go stworzył. Ja i tak preferuje Hatchback Tri Door P
Offline